Când cineva face bani pe piața bursieră, trebuie ca altcineva să piardă bani?

Am fost un comerciant de acțiuni profesionale pentru ultimul deceniu. Am găsit răspunsul la această întrebare accidental - și mi-a schimbat viața.

În clasa a șasea am jucat un joc pe piața de valori. Avem 10 000 de dolari pentru alocarea tuturor stocurilor ale căror prețuri au fost tipărite în Wall Street Journal și după trei luni alocația care a produs cel mai mare profit ar câștiga jocul. Am vrut să câștig, așa că am întrebat-o pe profesor de ce prețurile acțiunilor ar crește. "Pentru că oamenii le cumpără." Și de ce le cumpără? "Pentru că prețurile s-ar putea să crească, iar apoi să profit." Cercul vicios din această explicație modelează participarea pe piața de capital ca un joc cu sumă zero. Adică, orice profit pe care îl fac vine direct din buzunarul altcuiva. Jocurile legalizate.

Bineînțeles, nu am cumpărat că era vorba doar de povestea asta. Dacă majoritatea companiilor mari din lume erau la bord, precum și toate fondurile de pensii și companiile de asigurări, știam că trebuie să existe ceva mai mult. De fiecare dată când am întâlnit pe cineva care părea inteligent și știa ceva despre afaceri, aș pune această întrebare. Nu știu dacă pur și simplu nu au avut o înțelegere bună a adevărului sau dacă ei încearcă să facă un răspuns prost pentru un adolescent, dar fiecare MBA cu care am vorbit mi-a dat aceeași poveste cu zero sumuri. Am inceput sa cred ca afacerea a fost pentru oameni care nu erau singuratici inteligenti.

În timpul ultimului meu semestru ca un școală am fost regulat la un bar în campus. Am fost acolo în fiecare seară de luni după o clasă târzie, făcând puțină băutură și puțină lectură. Un profesor de economie sa așezat alături de mine la bar, care, de asemenea, a ieșit din zi. El a fost un om fascinant și am discutat totul, de la filozofie și religie, până la călătorii și vin la familie și carieră. După ce am creat suficient respect pentru om, am început să mă gândesc. Dacă cineva mi-o poate explica, m-am gândit, tipul ăsta poate.

Cu mare frică am întrebat întrebarea familiară: "De ce ar cumpăra cineva un stoc?"

Dar răspunsul familiar nu sa întors.

"Aceasta nu este întrebarea corectă, John. Întrebarea corectă este: de ce ar oferi cineva un stoc care să vândă pe piața de capital în primul rând."

Oh. De data aceasta a fost într-adevăr diferit.
"Amândoi suntem la acest bar în fiecare săptămână, ne plac, ne ameliorează viața și plătim banii barului că, dacă afacerea barului funcționează bine, creează profit pentru proprietar".

Sună bine. De fapt, profitul pare să fie un lucru minunat pentru societate, cel puțin în anumite circumstanțe.

"Dar când vine vorba de a începe o afacere, este nevoie de bani pentru a face bani. Proprietarul a trebuit să se angajeze în această clădire, să cumpere obiecte din sticlă și alcool, scaune instalate și acest bar frumos din lemn în fața noastră și să angajeze angajați. Cei mai mulți oameni cu o pasiune pentru a începe o afacere mică nu stau pe bani reci și grei, trebuie să o obțină de undeva.

Acest lucru are sens, dar de unde vine piața de valori?

"Mi se întâmpla să-l cunosc pe proprietar aici, și el a mers cu o combinație de două opțiuni: unul, el a primit un împrumut de la bancă, dar el nu a vrut să fie în cârlig pentru prea mult în cazul în care bara a eșuat, și în plus , banca nu i-ar împrumuta prea mult dacă nu a avut pielea în joc, așa că a adus un investitor. "Cel de-al doilea partener a pus niște bani, iar tipul pe care tu și cu mine îl punem în muncă".

Este acel bec care se aruncă în aer.

"Cei doi parteneri împart atât activele, cât și fluxul de numerar proporțional cu valoarea barului pe care îl dețin fiecare. Cu alte cuvinte, ei împart profiturile din operațiunile obișnuite ale barului, precum și proprietatea asupra mobilierului și lichior și așa mai departe, în cazul în care decid să vândă oricare dintre acestea, în funcție de cât de mult dețin fiecare partener. În mod similar, dacă vor vinde barul într-o zi, după ce vor plăti datoriile baroului, vor împărți veniturile.

E timpul să răsturnați comutatorul.

"Deținerea de acțiuni este ca și cum ați fi partenerul dvs. Aveți o pretenție asupra tuturor profiturilor și activelor afacerii după ce datoriile sale și așa mai departe sunt plătite. Afacerea își poate construi puterea de câștig, poate acumula active și poate deveni un candidat atractiv pentru mai mare afacerile să cumpere, iar în toate aceste cazuri, acțiunile dvs. din companie pot aduce profit în buzunarul dvs. Oamenii cumpără acțiuni pentru a participa la aceste oportunități de profit, iar prețurile cresc, deoarece oamenii cred că profiturile potențiale merită mai mult.

Dar investitorul sa ocupat direct de tipul care conduce compania. Pe piața de capital nu cumpărăm acțiuni direct de la companie, nu?

"Companiile primesc bani direct ori de câte ori oferă noi acțiuni, iar băncile de investiții ajută la plasarea acelui stoc cu investitorii. Dar oamenii care dețin acțiuni ar putea să-l vândă, ceea ce este locul unde vine piața secundară. fondurile mutuale și așa mai departe se întâlnesc pentru a cumpăra și a vinde acțiunile deja emise. Este la fel ca și cum investitorul din acest bar și-a vândut miza în bar la altcineva.

Acum îl aducem acasă.

"Cumparati actiuni pentru a obtine o reclamatie asupra afacerii si vindeti atunci cand sunteti dispus sa renuntati la aceasta afirmatie in schimbul de numerar. Cand oamenii cred ca stocul va produce o valoare mai mare decat banii in numerar pe care il stau, pe această condamnare prin cumpărarea de acțiuni, prețul stocului crește și viceversa cu vânzarea. "

În acest moment putem răspunde cu fermitate la întrebare:

Imaginați-vă că investitorul barului a pus inițial $ 150k și a obținut 50% din bar. Spuneți că este proprietar timp de zece ani, iar afacerea este cu adevărat de succes în acea perioadă. Pentru unul, câștigă profituri, așa că probabil că deja a câștigat mai mult de 150.000 de dolari înapoi - dacă își vinde partea din bar, tot ce primește este profitul pur. Pentru altul, bara a construit probabil anumite active în acel moment. S-ar putea să fi cumpărat clădirea în care se află, iar partea sa din clădire ar putea acum să merite mai mult decât investiția inițială.

Deci, nu numai că a fost plătit prin distribuții de numerar, dar miza de proprietate a crescut cu greu datorită capitalului pe care îl are în clădire. Indiferent unde vinde, câștigă și, de fapt, ar putea să-l vândă mai mult decât a pus inițial.

Și nu există nici un motiv să credem că următorul investitor nu poate profita și el. Dacă bara doar ține pasul, distribuțiile de numerar vor continua să vină, iar barul va avea în cele din urmă propria clădire. Sau poate să se extindă, să adauge servicii alimentare sau să deschidă oa doua locație, iar profiturile lor să crească. Toată lumea poate continua să-și vadă banii crescând mereu, atâta timp cât afacerea continuă să reușească.